Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу «Біологія та екологія», 10-Б клас
70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
№ з/п | Дата | Тема уроку | Практична частина | Примітка |
10-Б | ||||
Вступ (4 год.). | ||||
1. | | 1.Інструктаж з БЖД. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. | | |
2. | | 2.Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок | | |
3. | | 3.Фундаментальні властивості живого. | | |
4. | | 4.Стратегія сталого розвитку природи і суспільства | | |
Тема 1. Біорізноманіття (13 год. + 1 год. резервна). | ||||
5. | | 1.Систематика – наука про різноманітність. | Лабораторна робота №1: Визначення таксономічного виду в системі органічного світу | |
6. | | 2.Принципи наукової класифікації організмів. | | |
7. | | 3.Сучасні критерії виду. | Навчальний проект «Складання характеристики виду за видовими критеріями». | |
8. | | 4.Віруси, віроїди, пріони. | | |
9. | | 5.Особливості організації та функціонування вірусів, віроїдів та пріонів . | | |
10. | | 6.Гіпотези походження вірусів. | | |
11. | | 7.Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. | | |
12. | | 8.Роль вірусів в еволюції організмів. | | |
13. | | 9.Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. | | |
14. | | 10. Прокаріотичні організми: археї та бактерії. | | |
15. | | 11.Особливості організації та функціонування прокаріотичних організмів. | | |
16. | | 12.Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. | | |
17. | | 13.Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. | | |
18. | | 14. Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання. | | |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії ( 15 год + 1 год. резервна) | ||||
19. | | 1.Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи: огляд будови й біологічні ролі. | | |
20. | | 2.Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. | | |
21. | | 3.Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. | | |
22. | | 4.Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. | | |
23. | | 5.Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. | | |
24. | | 6.Структури клітини які забезпечують процеси метаболізму. | | |
25. | | 7.Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. | | |
26. | | 8.Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. | | |
27. | | 9.Вітаміни, їх роль в обміні речовин. Тематичне оцінювання | | |
28. | | 10. Практична робота №1: Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів, та білків в організмі людини. Інструктаж з техніки БЖ | | |
29. | | 11. Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. | | |
30. | | 12.Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. | | |
31. | | 13. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. | | |
32. | | 14. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. | | |
33. | | 15. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму | | |
34. | | 16. Узагальнення знань з теми «Обмін речовин і перетворення енергії». Тематичне оцінювання | | |
Тема 3. Спадковість і мінливість (20 год. + 4 год. резервні) | ||||
35. | | 1.Основні поняття генетики. | | |
36. | 2.Закономірності спадковості. | | | |
37. | | 3.Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки. | | |
38. | | 4.Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. | | |
39. | | 5.Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини. | | |
40. | | 6.Гени структурні та регуляторні. | | |
41. | | 7.Регуляція активності генів і еукаріотичній клітині. | | |
42. | | 8.Каріотип людини та його особливості. | | |
43. | | 9.Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. | | |
44. | | 10.Сучасний стан досліджень геному. | | |
45. | | 11.Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. | | |
46. | | 12.Позахромна (цитоплазматична) спадковість у людини. | | |
47. | | 13.Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини | Лабораторна робота №2: Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. | |
48. | | 14.Мутації та їхні властивості. | | |
49. | | 15.Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. | | |
50. | | 16.Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання | | |
51. | | 17.Генетичний моніторинг в людських спільнотах. | | |
52. | | 18. Особливості генофонду людських спільнота чинники, які впливають на їх формування. | | |
53. | | 19. Закономірності розподілу алелів в популяціях. | | |
54. | | 20. Сучасні завдання медичної генетики. | | |
55. | | 21.Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. | | |
56. | | 22. Практична робота №2: Розв’язування типових генетичних задач | | |
57. | | 23. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Методико-генетичне консультування та його організація. | | |
58. | | 24.Узагальнення знань з теми «Спадковість і мінливість». Проект. Тематичне оцінювання. | | |
Тема 4. Репродукція та розвиток (12 год.) | ||||
59. | | 1.Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. | | |
60. | | 2.Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики | | |
61. | | 3.Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. | | |
62. | 4.Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. | | | |
63. | | 5. Поняття про онкогенні фактори. Профілактика онкологічних захворювань. | | |
64. | | 6.Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. | Лабораторна робота №3: Вивчення будови статевих клітин людини. | |
65. | 7. Суть та біологічне значення запліднення. | | | |
66. | | 8.Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. | | |
67. | | 9.Репродуктивне здоров’я. Сучасні перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. | | |
68. | | 10. Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції) | Лабораторна робота №4: Вивчення етапів ембріогенезу. | |
69. | | 11. Чинники здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту. | | |
70. | Узагальнення знань з теми «Репродукція та розвиток». Тематичне оцінювання | | |
Комментариев нет:
Отправить комментарий