Тільки той стане справжнім учителем, хто ніколи не забуває,що сам був дитиною. В.О.Сухомлинський

7 клас


Календарне планування навчального матеріалу
БІОЛОГІЯ 7 клас
(70 год – 2 години на тиждень, з них 6 год – резервні)
Складено згідно програми «Біологія   для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена)»,
затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.


№п/п
уроку

Тема уроку
Практичні роботи
Лабораторні дослідження
Міні-проекти

Дата проведення уроку

Корекція
Вступ – 4 години
1
Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
Вступний інструктаж з БЖД.



2
Особливості живлення  тварин.



3
Будова тварин: клітини і тканини.



4
Будова тварин: органи і системиорганів.



Тема 1. Різноманітність тварин – 26 годин
5
Способи класифікації тварин (за середовищем існування. способом пересування, способом життя тощо).



6
Кишковопорожнинні.
Міні-проект
Як утворюються коралові острови?


7
Лабораторне дослідження № 1
зовнішньої  будови та  руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);


8



9
Ракоподібні.



10
Павукоподібні.



11
Будова комах.



12
Практична робота № 1
 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.


13
Різноманітність комах.



14
Молюски.
Лабораторне  дослідження № 2.
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
Міні-проект
Як утворюються перлини?


15
Паразитичні безхребетні тварини.



16
Узагальнення з теми  "  Різноманітність Тварин" (І частина)



17
Риби.




18
Різноманітність риб.



19
Амфібії.



20
Рептилії.



21
Птахи: риси пристосованості до польоту.



22
Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів.



23
Різноманітність птахів, їхня роль у природі та житті людини.



24

Практична  робота № 2
 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представниківрізних  екологічних груп птахів


25
Ссавці: загальна характеристика.
Міні-проект
Зуби ссавців.


26

Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                                                      


27
Різноманітність ссавців: Яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі.



28
Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні.
Міні-проект
Тварини - будівельники.



29
Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні, примати.
Міні-проект
Тварини рекордсмени.


30
Узагальнення з теми  "  Різноманітність Тварин" (ІІ частина)
Контрольна робота №1




Тема 2.Процеси життєдіяльності тварин – 16 годин + 2 година резерв
31
Живлення і  травлення.Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.



32
Різноманітність травних систем.



33
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання.




34
Органи дихання, їх різноманітність.



35
Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції



36


Практична робота № 4.
Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин


37
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.




38
Узагальнення з теми «Процеси життєдіяльності тварин» (І частина)



39
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин



40

Практична робота № 5.
Порівняння будови скелетів хребетних тварин.



41
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.   

Лабораторне дослідження      № 3
особливостей покривів тіла тварин;



42
Органи чуття їх значення.

Міні-проект
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху.


43
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.




44

Практична робота № 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях


45
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.




46
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).



Лабораторне дослідження № 4
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).



47
Періоди та тривалість життя тварин.




48
Узагальнення вивченого з    теми «Процеси життєдіяльності тварин»  ( ІІ частина)



Тема 3. Поведінка тварин – 10 годин
49
Поведінка тварин, методи її вивчення.

Лабораторне дослідження № 5
спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).


50
Вроджена і набута поведінка.



51
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.



52
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.



53
 Соціальна поведінка тварин.
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
Міні-проект (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.


54

Практична  робота № 7
Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).


55
Комунікація тварин.
Міні-проект
Як спілкуються тварини.


56
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
Міні-проект
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.


57
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.



58
Узагальнення вивченого з теми «Поведінка тварин». Контрольна робота№2



Тема 4. Організми і середовище існування – 6 годин + 2 години резервних
59
 Поняття про екосистему та чинники середовища. 

Міні-проект
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.


60
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.



61
Співіснування організмів в угрупованнях. 





62

Екскурсія.  Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.


63

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.



64
Природоохоронні території.

Заповідні території України.


65
Червона книга України.



66

Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю.


Узагальнення  - 2 години + 2 години резервних
67
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи



68
Узагальнення вивченого з теми «Організми і середовище існування».



69
Узагальнююче повторення



70
Підсумок роботи за рік




Комментариев нет:

Отправить комментарий