Календарне планування навчального матеріалу
БІОЛОГІЯ 7 клас
(70 год – 2 години на тиждень, з них 6 год – резервні)
затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
№п/п уроку | Тема уроку | Практичні роботи Лабораторні дослідження Міні-проекти | Дата проведення уроку | Корекція |
Вступ – 4 години | ||||
1 | Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Вступний інструктаж з БЖД. | | | |
2 | Особливості живлення тварин. | | | |
3 | | | | |
4 | Будова тварин: органи і системиорганів. | | | |
Тема 1. Різноманітність тварин – 26 годин | ||||
5 | Способи класифікації тварин (за середовищем існування. способом пересування, способом життя тощо). | | | |
6 | Міні-проект Як утворюються коралові острови? | | | |
7 | Лабораторне дослідження № 1 зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); | | | |
8 | | | | |
9 | Ракоподібні. | | | |
10 | Павукоподібні. | | | |
11 | Будова комах. | | | |
12 | Практична робота № 1 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. | | | |
13 | Різноманітність комах. | | | |
14 | Молюски. | Лабораторне дослідження № 2. будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. Міні-проект Як утворюються перлини? | | |
15 | Паразитичні безхребетні тварини. | | | |
16 | Узагальнення з теми " Різноманітність Тварин" (І частина) | | | |
17 | Риби. | | | |
18 | Різноманітність риб. | | | |
19 | Амфібії. | | | |
20 | Рептилії. | | | |
21 | Птахи: риси пристосованості до польоту. | | | |
22 | Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів. | | | |
23 | Різноманітність птахів, їхня роль у природі та житті людини. | | | |
24 | | Практична робота № 2 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представниківрізних екологічних груп птахів | | |
25 | Ссавці: загальна характеристика. | Міні-проект Зуби ссавців. | | |
26 | | Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. | | |
27 | Різноманітність ссавців: Яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі. | | | |
28 | Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні. | Міні-проект Тварини - будівельники. | | |
29 | Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні, примати. | Міні-проект Тварини рекордсмени. | | |
30 | Узагальнення з теми " Різноманітність Тварин" (ІІ частина) Контрольна робота №1 | | | |
Тема 2.Процеси життєдіяльності тварин – 16 годин + 2 година резерв | ||||
31 | Живлення і травлення.Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. | | | |
32 | Різноманітність травних систем. | | | |
33 | Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання. | | | |
34 | Органи дихання, їх різноманітність. | | | |
35 | Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції | | | |
36 | | Практична робота № 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин | | |
37 | Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. | | | |
38 | Узагальнення з теми «Процеси життєдіяльності тварин» (І частина) | | | |
39 | Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин | | | |
40 | | Практична робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. | | |
41 | Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. | Лабораторне дослідження № 3 особливостей покривів тіла тварин; | | |
42 | Органи чуття їх значення. | Міні-проект Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху. | | |
43 | Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. | | | |
44 | | Практична робота № 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях | | |
45 | Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. | | | |
46 | Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). | Лабораторне дослідження № 4 визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). | | |
47 | Періоди та тривалість життя тварин. | | | |
48 | Узагальнення вивченого з теми «Процеси життєдіяльності тварин» ( ІІ частина) | | | |
Тема 3. Поведінка тварин – 10 годин | ||||
49 | Поведінка тварин, методи її вивчення. | Лабораторне дослідження № 5 спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). | | |
50 | Вроджена і набута поведінка. | | | |
51 | Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. | | | |
52 | Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна. | | | |
53 | Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. | Міні-проект (за вибором): Угруповання тварин. Чому мігрують тварини. | | |
54 | | Практична робота № 7 Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). | | |
55 | Комунікація тварин. | Міні-проект Як спілкуються тварини. | | |
56 | Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. | Міні-проект Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. | | |
57 | Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. | | | |
58 | Узагальнення вивченого з теми «Поведінка тварин». Контрольна робота№2 | | | |
Тема 4. Організми і середовище існування – 6 годин + 2 години резервних | ||||
59 | Поняття про екосистему та чинники середовища. | Міні-проект Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. | | |
60 | Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. | | | |
61 | Співіснування організмів в угрупованнях. | | | |
62 | | Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні. | | |
63 | Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. | | | |
64 | Природоохоронні території. | Заповідні території України. | | |
65 | Червона книга України. | | | |
66 | | Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю. | | |
Узагальнення - 2 години + 2 години резервних | ||||
67 | Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи | | | |
68 | Узагальнення вивченого з теми «Організми і середовище існування». | | | |
69 | Узагальнююче повторення | | | |
70 | Підсумок роботи за рік | | | |
Комментариев нет:
Отправить комментарий