Тільки той стане справжнім учителем, хто ніколи не забуває,що сам був дитиною. В.О.Сухомлинський

8 клас


Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
8 клас
на 2019-2020 н. р.
 (70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
     Підручник:  Матяш Н .Ю. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /.- К.: Генеза, 2016. – 286 ст., іл. 



За  рік

I семестр
II семестр
Всього за рік
Контрольні  роботи
1
1
2
Тематичний контроль
3
4
7
Лабораторна  робота
-
1
1
Лабораторних  досліджень
4
7
11
Дослідницьких  практикумів
2
3
5
Проектів
2
3
5



Календарно-тематичне планування
 Біологія   8 клас
на 2019-2020 н. р.
 (70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
п/п
Теми уроків
Лабораторні роботи,дослідження,проекти
Д/з
Дата
Примітка
За планом
8-1
фактично
За планом
8-3
фактично

8-1

8-3


Вступ (2 год.)
1
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

§4 , завд. ст.. 24





2
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.







ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА ( 7 год)
3
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

§1 завд. ст.7





4
Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження 1:
Ознайомлення з препаратами тканин людини

 §2 завд. ст.7-9
§ 3 завд. ст.13-17





5
Поняття про механізми регуляції.

§3 завд. ст..17 -18





6
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

§3 робота зі схемами





7
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

Опрацювати конспект ,           завд. ст..281-283





8
Імунна регуляція.







9
 Узагальнення  та систематизація  знань  з теми: « Вступ. Організм  людини  , як  біологічна  система».
(тестова письмова  робота)

Повторити §1-3





ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ ( 6 год)

10
Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторні дослідження 2
Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;
§28,  §29
завд.
 ст.143- 146





11
Огляд будови скелета

§30 завд. ст.151





12
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

§31 завд. ст.156





13
Робота м’язів.   Втома м’язів
Лабораторні дослідження3:
Розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.
 §32 завд. ст.159,





14
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.
Профілактика порушень опорно-рухової системи.
Проект:
«Гіподинамія- ворог  сучасної  людини.
Рухова активність - основа фізичного здоров’я
§33 завд. ст.162 підготувати проект





15
Проект (за вибором)
Гіподинамія – ворог сучасної людини
Рухова активність - основа фізичного здоров’я

Повторити §28-33





ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год +1 год резервна)
16
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

§5завд. ст.29





17
Харчування та обмін речовин.

.Дослідницький практикум№1.
Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
§6 завд. ст.33,
завд. ст. 284





18
Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.
Харчові та енергетичні потреби людини.
Проект
Збалансоване харчування.
§7 завд. ст. 39
Підготовка до т/к повторити
§1-3, 28-33





19
Узагальнення   та систематизація знань  з теми: « Опора та рух. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» ( тестові завдання )

повторити
§1-3, 28-33
Знайти цікаву інформацію про травлення





ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (5 год)
20
Значення травлення. Система органів травлення.

§ 8  зав.ст. 43





21
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
Процес травлення у ротовій порожнині

Лабораторні дослідження 4:
Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)


§ 9 завд. ст. 48







22
Процес травлення в шлунку і кишечнику.
Дослідницький практикум №2
Дія ферментів слини на крохмаль.
§10 завд. ст.53





23
Регуляція травлення.

§11 завд. ст.57





24
Харчові розлади та їх запобігання.
.
§12 завд. ст.61





ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 5 год)
25
Значення дихання.   Система органів дихання.

§13 завд. ст.68





26
Газообмін у легенях і тканинах.

§14  завд. ст. 72





27
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

§15. завд. ст. 77





28
Профілактика захворювань дихальної системи.

§16.завд. ст.82





29
Узагальнення та систематизація   знань  з  теми:  « Травлення.  Дихання» . Контрольна робота №1

Повторити  § 8-12, 13-16





ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год + 2 год резервні)
30
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа
.
§17 ст 84





31
Еритроцити. Групи крові та переливання крові.

§18  завд. ст.92





32
Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові.
Лабораторні роботи 1:
1.Мікроскопічна будова крові людини
§19 завд. ст.96





33
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.

§56,57  ст  258,262





34
Серце: будова та функції.

§20 завд. ст.101





35
Робота серця


Лабораторні дослідження 5:
вимірювання частоти серцевих скорочень


§21 завд. ст.105





36
Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові
Дослідницький практикум №3
Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. -
§22 завд. ст.108 -109





37
Кровотечі.   Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

§23. завд. ст.115 -116





38
Узагальнення по темі « Транспорт речовин», ( тестова письмова робота).

Повторити §17-23,56-57





ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ ( 4 год)
39
Виділення - важливий етап обміну речовин.  Будова і функції сечовидільної системи.

§24 завд. ст.123





40
Захворювання нирок та їх профілактика.

§25 завд. ст.127





41
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.
§26,  завд. ст.132( підготувати проект)





42
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.
Захворювання шкіри та їх профілактика
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.
§27 завд. ст.138 





ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.
НЕРВОВА СИСТЕМА ( 6 год)
43
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

§35 завд. ст.173





44
Спинний мозок.

§36 завд. ст. 177





45
Головний мозок.
Лабораторні дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).
§37 завд. ст.180





46
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

§38 завд. ст.189





47
Профілактика захворювань нервової системи.

§40 завд. ст.193







48
Узагальнення  та систематизація знань  з  теми:  Виділення . Терморегуляція. Зв'язок  організму   із  зовнішнім середовищем.( тестова письмова робота) 

Повторити
24-27,
35-40





ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ
(7 год )
49
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

§41завд. ст.197





50
Зорова сенсорна система. Око.
Лабораторні дослідження 7:
Визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока;
§42 завд. ст.201





51
Гігієна зору. Сприйняття світла, кольору, простору
 Лабораторні дослідження 8:
Визначення акомодації ока.
§43. завд. ст.207





52
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. 

Лабораторні дослідження 9:
Вимірювання порога слухової чутливості.

§44 завд. ст.212





53
Сенсорні системи смаку, нюху

§45 завд. ст.216





54
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
Дослідницький практикум №4
Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

§46 завд. ст.220





55
Узагальнення знань по темі «Зв»язок  організму  людини  із  зовнішнім  середовищем. Сенсорні системи» .
(тестова письмова робота) 

Повторити  § 41-46





ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)
56
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Дослідницький практикум №5.
Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

§47 завд. ст.224





57
Умовні та безумовні рефлекси
Лабораторне дослідження 10:
визначення реакції зіниць на світло;  
§48 завд. ст.227







58
Мислення та свідомість

§49 завд. ст.231





59
 Мова. Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження 11:
дослідження різних видів пам’яті
§50 завд. ст.235





60
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини.

§50, завд. ст.240





61
Сон. Біоритми.

§52 завд. ст.243





62
Контрольна  робота № 2
 ( тестова письмова робота)







ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)

63
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози внутрішньої та змішаної секреції.


§53-54 завд. ст.247,250





64
Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект.
Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)
§55 завд. ст.254





65
Взаємодія регуляторних систем

§ 58 завд. ст..267





ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)
66
Будова та функції  репродуктивної системи.

§59 завд. ст.271





67
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Репродуктивне здоров’я.

§60 завд. ст.273





68
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.
Постембріональний розвиток людини.

§61 завд. ст.280





69
Узагальнення  та систематизація  знань  з  теми: «Вища нервова  діяльність .Ендокринна  система. Розмноження  та  розвиток   людини»

Повторити §59 -60  





Узагальнення (1год)
70р
Цілісність організму3 людини. Взаємодія регуляторних систем організму3.








Комментариев нет:

Отправить комментарий