Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
8 клас
на 2019-2020 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Матяш Н .Ю. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /.- К.: Генеза, 2016. – 286 ст., іл.
За рік | |||
| I семестр | II семестр | Всього за рік |
Контрольні роботи | 1 | 1 | 2 |
Тематичний контроль | 3 | 4 | 7 |
Лабораторна робота | - | 1 | 1 |
Лабораторних досліджень | 4 | 7 | 11 |
Дослідницьких практикумів | 2 | 3 | 5 |
Проектів | 2 | 3 | 5 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 8 клас
на 2019-2020 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п | Теми уроків | Лабораторні роботи,дослідження,проекти | Д/з | Дата | Примітка | |||||
За планом 8-1 | фактично | За планом 8-3 | фактично | |||||||
| 8-1 | | 8-3 | | | |||||
Вступ (2 год.) | ||||||||||
1 | Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. | | §4 , завд. ст.. 24 | | | | | | ||
2 | Значення знань про людину для збереження її здоров’я. | | | | | | | | ||
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА ( 7 год) | ||||||||||
3 | Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини | | §1 завд. ст.7 | | | | | | ||
4 | Тканини. Органи. Фізіологічні системи | Лабораторне дослідження 1: Ознайомлення з препаратами тканин людини | §2 завд. ст.7-9 § 3 завд. ст.13-17 | | | | | | ||
5 | Поняття про механізми регуляції. | | §3 завд. ст..17 -18 | | | | | | ||
6 | Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. | | §3 робота зі схемами | | | | | | ||
7 | Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. | | Опрацювати конспект , завд. ст..281-283 | | | | | | ||
8 | Імунна регуляція. | | | | | | | | ||
9 | Узагальнення та систематизація знань з теми: « Вступ. Організм людини , як біологічна система». (тестова письмова робота) | | Повторити §1-3 | | | | | | ||
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ ( 6 год) | | |||||||||
10 | Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. | Лабораторні дослідження 2 Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин; | §28, §29 завд. ст.143- 146 | | | | | | ||
11 | Огляд будови скелета | | §30 завд. ст.151 | | | | | | ||
12 | Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів. | | §31 завд. ст.156 | | | | | | ||
13 | Робота м’язів. Втома м’язів | Лабораторні дослідження3: Розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. | §32 завд. ст.159, | | | | | | ||
14 | Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. | Проект: «Гіподинамія- ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я | §33 завд. ст.162 підготувати проект | | | | | | ||
15 | Проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я | | Повторити §28-33 | | | | | | ||
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год +1 год резервна) | ||||||||||
16 | Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. | | §5завд. ст.29 | | | | | | ||
17 | Харчування та обмін речовин. | .Дослідницький практикум№1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. | §6 завд. ст.33, завд. ст. 284 | | | | | | ||
18 | Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. | Проект Збалансоване харчування. | §7 завд. ст. 39 Підготовка до т/к повторити §1-3, 28-33 | | | | | | ||
19 | Узагальнення та систематизація знань з теми: « Опора та рух. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» ( тестові завдання ) | | повторити §1-3, 28-33 Знайти цікаву інформацію про травлення | | | | | | ||
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (5 год) | ||||||||||
20 | Значення травлення. Система органів травлення. | | § 8 зав.ст. 43 | | | | | | ||
21 | Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині | Лабораторні дослідження 4: Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) | § 9 завд. ст. 48 | | | | | | ||
22 | Процес травлення в шлунку і кишечнику. | Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. | §10 завд. ст.53 | | | | | | ||
23 | Регуляція травлення. | | §11 завд. ст.57 | | | | | | ||
24 | Харчові розлади та їх запобігання. | . | §12 завд. ст.61 | | | | | | ||
ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 5 год) | ||||||||||
25 | Значення дихання. Система органів дихання. | | §13 завд. ст.68 | | | | | | ||
26 | Газообмін у легенях і тканинах. | | §14 завд. ст. 72 | | | | | | ||
27 | Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. | | §15. завд. ст. 77 | | | | | | ||
28 | Профілактика захворювань дихальної системи. | | §16.завд. ст.82 | | | | | | ||
29 | Узагальнення та систематизація знань з теми: « Травлення. Дихання» . Контрольна робота №1 | | Повторити § 8-12, 13-16 | | | | | | ||
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год + 2 год резервні) | ||||||||||
30 | Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа | . | §17 ст 84 | | | | | | ||
31 | Еритроцити. Групи крові та переливання крові. | | §18 завд. ст.92 | | | | | | ||
32 | Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові. | Лабораторні роботи 1: 1.Мікроскопічна будова крові людини | §19 завд. ст.96 | | | | | | ||
33 | Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД. | | §56,57 ст 258,262 | | | | | | ||
34 | Серце: будова та функції. | | §20 завд. ст.101 | | | | | | ||
35 | Робота серця | Лабораторні дослідження 5: вимірювання частоти серцевих скорочень | §21 завд. ст.105 | | | | | | ||
36 | Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові | Дослідницький практикум №3 Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. - | §22 завд. ст.108 -109 | | | | | | ||
37 | Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. | | §23. завд. ст.115 -116 | | | | | | ||
38 | Узагальнення по темі « Транспорт речовин», ( тестова письмова робота). | | Повторити §17-23,56-57 | | | | | | ||
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ ( 4 год) | ||||||||||
39 | Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. | | §24 завд. ст.123 | | | | | | ||
40 | Захворювання нирок та їх профілактика. | | §25 завд. ст.127 | | | | | | ||
41 | Значення і будова шкіри. Терморегуляція. | Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. | §26, завд. ст.132( підготувати проект) | | | | | | ||
42 | Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика | Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. | §27 завд. ст.138 | | | | | | ||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА ( 6 год) | ||||||||||
43 | Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. | | §35 завд. ст.173 | | | | | | ||
44 | Спинний мозок. | | §36 завд. ст. 177 | | | | | | ||
45 | Головний мозок. | Лабораторні дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). | §37 завд. ст.180 | | | | | | ||
46 | Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. | | §38 завд. ст.189 | | | | | | ||
47 | Профілактика захворювань нервової системи. | | §40 завд. ст.193 | | | | | | ||
48 | Узагальнення та систематизація знань з теми: Виділення . Терморегуляція. Зв'язок організму із зовнішнім середовищем.( тестова письмова робота) | | Повторити 24-27, 35-40 | | | | | | ||
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год ) | ||||||||||
49 | Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. | | §41завд. ст.197 | | | | | | ||
50 | Зорова сенсорна система. Око. | Лабораторні дослідження 7: Визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока; | §42 завд. ст.201 | | | | | | ||
51 | Гігієна зору. Сприйняття світла, кольору, простору | Лабораторні дослідження 8: Визначення акомодації ока. | §43. завд. ст.207 | | | | | | ||
52 | Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. | Лабораторні дослідження 9: Вимірювання порога слухової чутливості. | §44 завд. ст.212 | | | | | | ||
53 | Сенсорні системи смаку, нюху | | §45 завд. ст.216 | | | | | | ||
54 | Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. | Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. | §46 завд. ст.220 | | | | | | ||
55 | Узагальнення знань по темі «Зв»язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» . (тестова письмова робота) | | Повторити § 41-46 | | | | | | ||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год) | ||||||||||
56 | Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. | Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту | §47 завд. ст.224 | | | | | | ||
57 | Умовні та безумовні рефлекси | Лабораторне дослідження 10: визначення реакції зіниць на світло; | §48 завд. ст.227 | | | | | | ||
58 | Мислення та свідомість | | §49 завд. ст.231 | | | | | | ||
59 | Мова. Навчання та пам’ять. | Лабораторне дослідження 11: дослідження різних видів пам’яті | §50 завд. ст.235 | | | | | | ||
60 | Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. | | §50, завд. ст.240 | | | | | | ||
61 | Сон. Біоритми. | | §52 завд. ст.243 | | | | | | ||
62 | Контрольна робота № 2 ( тестова письмова робота) | | | | | | | | ||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год) | | |||||||||
63 | Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози внутрішньої та змішаної секреції. | | §53-54 завд. ст.247,250 | | | | | | ||
64 | Профілактика захворювань ендокринної системи. | Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) | §55 завд. ст.254 | | | | | | ||
65 | Взаємодія регуляторних систем | | § 58 завд. ст..267 | | | | | | ||
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год) | ||||||||||
66 | Будова та функції репродуктивної системи. | | §59 завд. ст.271 | | | | | | ||
67 | Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Репродуктивне здоров’я. | | §60 завд. ст.273 | | | | | | ||
68 | Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини. | | §61 завд. ст.280 | | | | | | ||
69 | Узагальнення та систематизація знань з теми: «Вища нервова діяльність .Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини» | | Повторити §59 -60 | | | | | | ||
Узагальнення (1год) | ||||||||||
70р | Цілісність організму3 людини. Взаємодія регуляторних систем організму3. | | | | | | | |
Комментариев нет:
Отправить комментарий