Тільки той стане справжнім учителем, хто ніколи не забуває,що сам був дитиною. В.О.Сухомлинський

вторник, 10 декабря 2019 г.

Використання QR- коду на уроках біології


використання QR- коду на уроках біології

Мабуть, вам неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на рекламних буклетах, у транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. А чи знаєте, що такі зображення надають безліч можливостей, у тому числі у навчальному процесі?
Теоретичні  відомості:

Що таке QR-код?

QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку.
Такі графічні позначки є вдосконаленням лінійних штрих-кодів. Однак на відміну від них, QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.
Принцип такого кодування було створено японською компанією Denso-Wave в 1994 році. Такі коди спершу призначалися для потреб машинобудування, наразі вони використовуються практично повсюдно.

Як це працює?

На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.
QR-коди включають три квадрати, що призначені для орієнтації та визначення меж всього закодованого зображення, та окремі пікселі, які розташовані в області між цими квадратами. Пікселі, власне, несуть закодований зміст.

Як це можна використати у навчальному процесі

Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету!
За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:
  • кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гугл-форми, гугл-диску тощо);
  • проведення квесту, підказки до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного QR-коду;
  • організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QR-коду.
  • розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з яких буде містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо;
  • розміщення кодів на підручниках чи книгах у бібліотеці з посиланнями доступу до електронної версії відповідного видання.

Проект «На Урок» рекомендує інструменти для генерації QR-кодів

Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код можна з використанням програми .
За допомогою цієї програми можна кодувати таку інформацію:
  • текст;
  • візитівка;
  • посилання;
  • E-mail;
  • SMS;
  • GPS координати.

Інструменти для сканування QR-кодів

На сервісах Google Play та App Store можна знайти безліч програм, які створенні для сканування QR-кодів.
                                          Практичне завдання:
1. Встановіть програму-розпізнавач QR-коду на свій телефон і запустіть її
2. Наведіть об'єктив камери на картинку QR-коду.
3. Код розпізнається автоматично або натисніть на відповідну кнопку (Snapshot) для активації сканера.
4. Інформація, яку зашифровано в QR-коді з'явиться на екрані мобільного телефону.

Комментариев нет:

Отправить комментарий